Wij bouwen communities die werken

Vergroot loyaliteit, stimuleer interactie en verlaag churn.

Wij helpen IT-organisaties om communities op te zetten die klanten betrekken, inzichten opleveren en bijdragen aan retentie en omzetgroei.

Benieuwd hoe dit voor jouw organisatie kan werken?

Wie we zijn - over ons
Wat we doen

Community Building

Onze aanpak helpt IT-organisaties om klantcontact om te zetten in duurzame betrokkenheid. Met slimme formats, interne activatie en meetbare structuur bouwen we communities die bijdragen aan klanttevredenheid, retentie en groei.

Initiatie

Fase 1: Quickscan
Community-scan, interviews en roadmap

Activatie

Fase 2: Activatie & Formats Formats, content en ambassadeurs die klanten verbinden

Integratie

Fase 3: Integratie in de organisatie
Community verbinden met je processen en teams

Verankering

Fase 4: Verankering & Groei
Interne eigenaarschap, KPI’s en schaalbaarheid

Voor wie we werken

Onze klanten zijn IT-bedrijven, softwareleveranciers en kennisnetwerken die klantrelaties strategisch willen versterken.

Wie we zijn - ons dna

Enthousiasme

Enthousiasme en intrinsieke motivatie om mensen te verbinden, drijft ons om met een vernieuwende aanpak krachtige communities te bouwen, die echte, waardevolle connecties tot stand brengen.
Bij Colla geloven we in de kracht van kennisdeling. We geven organisaties de tools en kennis waarmee zij een sterke community kunnen bouwen en leiden, wat bijdraagt aan groei en succes.

Wij combineren ideeën van de jongere teamleden met de expertise van de meer ervaren teamleden. Dit resulteert in vernieuwende oplossingen.

Blogs

Laatste updates

Best practice: Community Software Improvement Group (SigridSphere)

Best practice: Community Software Improvement Group (SigridSphere)

SIG heeft als doelstelling de klanttevredenheid en de klantbetrokkenheid (customer intimacy) te vergroten, dit is belangrijk voor new business door de referentiewaarde.

Best practice: Community IT Circle Nederland  

IT-Circle Nederland heeft een online community geïmplementeerd waar IT-professionals van aangesloten leden, in een vertrouwelijke setting, snel en gericht kennis en expertise delen.
Waarom een community?

Onderzoek: Wat is de impact van een community op de klanttevredenheid?

Dit kwalitatieve onderzoek richt zich op interpretaties, meningen en ervaringen van individuen binnen tech-organisaties. Door middel van literatuuronderzoek en semigestructureerde interviews worden drie belangrijke concepten onderzocht: tech-organisaties, klanttevredenheid en communities.

Waarom een community?  

Tevreden klanten zijn klanten voor het leven. Het is bewezen dat community de merkloyaliteit verhoogt. Uit onderzoek van Higher Logic Vanilla blijkt dat 60% van de mensen loyaler is aan een merk vanwege hun toegang tot een community.  
Waarom een community?