Verrassend verbindend

Blogs over Community Building

Filter – Blog
Best practice: Community Software Improvement Group (SigridSphere)

Best practice: Community Software Improvement Group (SigridSphere)

SIG heeft als doelstelling de klanttevredenheid en de klantbetrokkenheid (customer intimacy) te vergroten, dit is belangrijk voor new business door de referentiewaarde.

Best practice: Community IT Circle Nederland  

IT-Circle Nederland heeft een online community geïmplementeerd waar IT-professionals van aangesloten leden, in een vertrouwelijke setting, snel en gericht kennis en expertise delen.
Waarom een community?

Onderzoek: Wat is de impact van een community op de klanttevredenheid?

Dit kwalitatieve onderzoek richt zich op interpretaties, meningen en ervaringen van individuen binnen tech-organisaties. Door middel van literatuuronderzoek en semigestructureerde interviews worden drie belangrijke concepten onderzocht: tech-organisaties, klanttevredenheid en communities.

Waarom een community?  

Tevreden klanten zijn klanten voor het leven. Het is bewezen dat community de merkloyaliteit verhoogt. Uit onderzoek van Higher Logic Vanilla blijkt dat 60% van de mensen loyaler is aan een merk vanwege hun toegang tot een community.  
Nieuwsgierig geworden?

Wij helpen met het op opzetten, beheren community’s of kiezen van een platform

Wij gaan graag de uitdaging aan