Onderzoek: Wat is de impact van een community op de klanttevredenheid?

Waarom een community?

Het onderzoek

Dit kwalitatieve onderzoek richt zich op interpretaties, meningen en ervaringen van individuen binnen tech-organisaties. Door middel van literatuuronderzoek en semigestructureerde interviews worden drie belangrijke concepten onderzocht: tech-organisaties, klanttevredenheid en communities. Met deze inductieve aanpak zijn nieuwe inzichten verkregen door observaties en het categoriseren van gegevens. Semigestructureerde interviews bieden flexibiliteit en diepgang, waardoor respondenten hun perspectieven en ervaringen kunnen delen.

De populatie bestaat uit 17 respondenten van tech-organisaties, waarvan 15 in een B2B-context en 2 in een B2C-context.

De resultaten van dit onderzoek hebben geleid tot diepgaande en praktische inzichten die direct toepasbaar zijn voor het implementeren en optimaliseren van communities binnen tech organisaties en daarbuiten.

Nieuwsgierig geworden?

Wij helpen met het op opzetten, beheren community’s of kiezen van een platform

Wij gaan graag de uitdaging aan